Next Forum » Next » Ledenartikelen » [preview] de Blob
Pagina uitprinten | Vriend aanbevelen | Voeg onderwerp aan favorieten toe
Plaats nieuw onderwerp Beantwoorden
Auteur
Bericht « Vorig onderwerp | Volgend onderwerp »
Folkert
Simply Next




Berichten: 7

[preview] de Blob Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Deze game heb ik begin vorige maand geschreven, dus is hij helaas verouderd. De Blob ligt nu ook al in de winkels
-------------------------------------------------------------------

de Blob


Tien jaar geleden was ik nog maar een kleuter die zich nergens zorgen over hoefde te maken. s Morgens naar school om daar de boel op stelten te zetten of poeslief mijzelf een andere kleur te geven door middel van een verfkwast. s Middags ging je lekker slapen om de volgende dag al je nieuwe energie weer kwijt te raken. Zou het niet mooi zijn als je weer even een kleuter kon zijn? Met de Blob kan je een klein gedeelte van jouw kleutertijdperk opnieuw beleven.

Iedereen die deze Wii game in de gaten heeft gehouden, weet dat het idee van de Blob oorspronkelijk is van negen Utrechtse studenten. Deze studenten kwamen in 2006 met een PC game genaamd de Blob die gratis te downloaden was op het wereldwijde web. Het was in deze game de bedoeling om als een verfbal het grijze Utrecht weer een kleurtje te geven. Al snel nam THQ contact met deze studenten op om de rechten van de Blob te kopen, wat ook gebeurd is. THQ heeft toen de ontwikkelingsstudio Blue Tongue er opgezet, om een nieuwe Wii game te maken met het concept van de Blob.



Het enige wat nog Nederlands aan deze game is, is dat de game nog steeds de Blob heet. Je zult dus niet door Utrecht rollen, maar door Chroma City. Helaas heeft de koudbloedige organisatie I.N.K.T.-industrie alle kleuren uit Chroma City weggehaald. Aan het hoofd van de I.N.K.T.-industrie organisatie staat de gevreesde Comrad Black. Gelukkig kan jij als de Blob verfpatronen die door de hele stad verspreid liggen opslurpen en ze gebruiken om de stad weer een kleurtje te geven. Je kleurt een gebouw in door het aan te raken. Dit klinkt simpelere dan het is want, er komt nog wel wat springwerk bij kijken. Helaas zal de I.N.K.T.-industrie het je ook nog eens moeilijk maken. Zo zal je boobytraps moeten ontwijken en vechten tegen de I.N.K.T.-politie.

De besturing van de Blob in de PC-versie werkte al zeer goed, maar nu met de unieke Wii-besturing komt de Blob nog beter tot zijn recht. Zo kan je bewegen met de analoge stick en kan je de Blob laten springen door de WiiRemote omhoog te bewegen. Het viseren van een vijand doe je met de Z-knop. Ze hebben dus de besturing simpel gehouden, waardoor iedereen de Blob kan spelen.

Grafisch gezien ziet de Blob er leuk uit, met zeer vrolijke kleuren. Verwacht echter geen groot spektakel qua grafische kracht. Wel zijn de animaties leuk gedaan, zo zal je een spoor van verf achterlaten op de weg en de Blob stuitert op een leuke manier. Elke keer als je een level hebt gehaald krijg je een kort 3D-tussenfilmpje. In deze filmpjes krijg je te zien hoe het verhaal zich ontknoopt. Misschien nog wel het leukste aan deze filmpjes is dat ze vol met humor zitten. Gelukkig heeft de ontwikkelaar Blue Tongue ervoor gekozen dat je de behaalde filmpjes op elk moment van de dag kunt bekijken door naar extras te gaan. Ook wordt er elke keer aan het begin van een level gevraagd wat voor humeur de Blob moet hebben, dit heef invloed op de desbetreffende muziek. Kies je voor een vrolijk humeur dan, zul je natuurlijk vrolijke deuntjes op de achtergrond kunnen horen.



Ook zullen er meerdere multiplayer modes aanwezig zijn. Zo moet je in de mode Paint Match zoveel mogelijk gebouwen een kleur geven in een bepaald gebied. Wie de meeste gebouwen gekleurd heeft in een vastgestelde tijd is de winnaar. In de multiplayer mode Blob Race Moet je zo snel mogelijk een serie gebouwen schilderen, natuurlijk is de snelste Blob de winnaar. Ook is er nog een extra mode aan toegevoegd voor in je eentje. In deze mode kan je Chroma City zonder vijanden en tijd inschilderen.

De Blob lijkt een waar spektakel te worden voor zowel de hardcore en de casual gamers. De game barst van de potentie en originaliteit. Zo zijn de toevoegingen als een multiplayer mode en het kiezen van je eigen muziek volwaardige toevoegingen. Wel is er een grote kans dat de eentonigheid al snel zal toeslaan. 26 september zal deze kleurrijke game in de Nederlandse schappen liggen. ©Ninplay

__________________
Rocktober

04-10-2008 16:10 Folkert is offline Stuur een email naar Folkert Homepage van Folkert Zoeken naar berichten van Folkert Voeg Folkert toe aan je vrienden lijst
Schotenaar
Redacteur




Berichten: 1066

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Leuke preview, je weet op een informatieve en beknopte manier alles uit te leggen wat belangrijk is over de game, dus je doel is al zeker behaald. Je durft wel nog eens af en toe een komma te vergeten tussen 2 pv's, wat het voor de lezer soms moeilijk maakt. Verder snakte ik naar een leuke woordspeling (een vreemde kwast, in de verf zetten, etc.) maar ik bleef op mijn honger zitten. En oh ja, voor 'want' moet de komma, niet erna. ;)

Maar zoals ik al zei, prima preview.

__________________

05-10-2008 18:25 Schotenaar is offline Homepage van Schotenaar Zoeken naar berichten van Schotenaar Voeg Schotenaar toe aan je vrienden lijst
Folkert
Simply Next




Berichten: 7

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Hartstikke bedankt voor je bericht. Mijn nieuwste artikel is ook bijna af en zal ik ook wel posten.

__________________
Rocktober

05-10-2008 19:11 Folkert is offline Stuur een email naar Folkert Homepage van Folkert Zoeken naar berichten van Folkert Voeg Folkert toe aan je vrienden lijst
Kira
You're Next


Berichten: 534

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Zoals ik al zei: prima impressie. :)

__________________

05-10-2008 19:21 Kira is offline Stuur een email naar Kira Homepage van Kira Zoeken naar berichten van Kira Voeg Kira toe aan je vrienden lijst
 
Plaats nieuw onderwerp Beantwoorden
Ga naar:

Powered by Burning Board Lite 1.0.2 © 2001-2004 WoltLab GmbH
Nederlandse vertaling door Zidane007nl