Next Forum » Next » Ledenartikelen » [Recensie] Viva Piñata: Pocket Paradise
Pagina uitprinten | Vriend aanbevelen | Voeg onderwerp aan favorieten toe
Plaats nieuw onderwerp Beantwoorden
Auteur
Bericht « Vorig onderwerp | Volgend onderwerp »
Kira
You're Next


Berichten: 511

[Recensie] Viva Piñata: Pocket Paradise Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Vanaf het moment dat Viva Piñata op de Xbox verscheen wist ik het, Viva Pinata is mijn ding. Ik had het verder nog niet gespeeld. De uitstraling, het concept en de Piñata's zelf, ja, daar houd ik wel van.

Gelijk met de release van de Xbox360-versie zou de animatieserie op tv moeten komen. Althans, dit was de bedoeling. Door vertragingen kwam het spel eerder dan de serie. Ontwikkelaar Rare heeft laten weten dat dit niet de bedoeling was en dat dit waarschijnlijk de reden is voor het niet zo grote succes. Op het moment van spreken kunnen wij de serie bewonderen op Nickelodeon. En sinds kort kunnen we de nieuwste game uit deze serie ook bespelen op onze Dual Screen!

Zodra je in het menu van Viva Piñata: Pocket Paradise komt, hoor je het vrolijke deuntje van de animatieserie. Al neuriënd klik ik het schermpje weg, in de hoop gelijk aan de slag te kunnen met mijn nieuwe Piñata vrienden. Helaas voor mij moet ik eerst nog het een en het ander doen, voordat ik mijn eigen tuintje mag beheren.

Viva Piñata maakt gebruik van afleveringen. In de afleveringen wordt alles even uitgelegd en zal je alles zelf moeten proberen. Van de meest simpele dingen, ga je naar de iets moeilijkere dingen. Zo krijg je een eerste indruk van jouw nieuwe avontuur, waar jij aan deel gaat nemen. In deze afleveringen krijgen we niet alleen de basis informatie te horen, ook krijgen we een aantal soorten Piñata's te zien, mogen we zelf al een proef tuintje beheren en maken we kennis met de eigenaren van de winkels. Zodra je deze afleveringen gespeeld hebt, ben je klaar om in het echte avontuur te stappen. Welkom in de wondere wereld van Viva Piñata!

Nadat we Viva Piñata op de Xbox360 mochten spelen, wisten we dat Viva Piñata het in zich had om een topper te worden. Een spel zoals we nog nooit hadden gezien. Met een origineel concept, geinige Piñata's en toffe graphics is Viva Piñata de topper die het op de dag van vandaag nog steeds is. Uiteraard kan de DS niet op tegen de beelden die de Xbox360 aan kon, of eigenlijk niet eens tegen enkele andere console. Toch weet ontwikkelaar Rare ons weer te verbazen met uitermate goede graphics, waar je u tegen kan zeggen. Wat mij persoonlijk het meeste aanspreekt, is toch echt wel de vrolijke kleurtjes en de oh zo mooie Piñata's. Om maar even terug te komen op de vrolijke kleurtjes. Dit zijn niet alleen de kleurtjes. Het hele spel is namelijk vrolijk aangekleed, met een soms iets wat duistere kant, maar dat is voornamelijk in de nacht. Bovendien maakt Rare duidelijk dat kiddy uitziende spellen niet altijd voor de jonge gamers moeten zijn, want Viva Piñata wordt ook door de oudere spelers over heel de wereld gespeeld. Het doel in Viva Piñata: Pocket Paradise is, net zoals op het voorgaande deel, jouw eigen Viva Piñata's een goed huis geven in je tuintje, die jij helemaal kan versieren. Zo kan je mooie bloemen planten, maar kan je - na een tijdje gespeeld te hebben - ook een vijvertje aanleggen, voor de water Piñata's. Deze vrolijk uitziende Piñata's geven mij een goed gevoel en wil ik het liefst ook altijd bij me hebben. Ook hier heeft Rare aan gedacht. Je kan namelijk, nadat je aan de Piñata's eisen voldoet, een huisje bouwen om zo je Piñata in te laten trekken. Elk soort Piñata heeft zijn eigen karakter eigenschappen. Hoe groter je Piñata is, hoe moeilijker het is om hem bij je in te laten trekken. Sommige Piñata's moeten namelijk eerst een andere Piñata opgegeten hebben, voordat ze deel willen nemen aan jouw tuintje. Het is niet alleen mogelijk om één enkele van een soort te hebben. Na een tijdje komt er namelijk een tweede Piñata aan, waarmee de andere Piñata kan paren. Hierdoor ontvang je een Piñata ei, waar vervolgens een baby'tje uit komt.

Uiteraard is het belangrijk dat een Piñata zich fijn bij je voelt. Dit kun je doen door speciale bloemen te planten, welke jouw Piñata's op kunnen eten. Natuurlijk heb je hier het nodige geld voor nodig. Want voor niks gaat de zon op. Je zal dus je eigen geld moeten verdienen. Zo zal je soms een Piñata af moeten staan, om de andere gelukkig te maken. Piñata's zijn niet het enige product dat je kan verkopen. Je kunt ook producten kweken als fruit en bloemen, om ze vervolgens aan de dorpswinkels te verkopen. Zoals ieder mens op onze wereld, hebben de Piñata's soms ook een onderlinge ruzie. In de ruzie kunnen ze vechten, waardoor de andere kan ontploffen en veranderen in snoep. Soms is dit een behoefte van een Piñata om in jouw tuintje te willen wonen. Zorg dus altijd dat je genoeg van ieder soort hebt, voordat ze uitsterven.

Viva Piñata: Pocket Paradise bevat drie modes. Zo kun je alle afleveringen nog even opnieuw spelen, voor het geval dat je iets vergeten bent. Bovendien kom je in het spel soms nog wel eens een extra aflevering tegen, waar je weer het een en het ander leert over het verzorgen van je eigen tuintje en de Piñata's die erin leven. De tweede mode die je ziet is de garden mode. Dit is eigenlijk de hoofdmode. Hierin verzorg je je eigen tuintje, vanaf het begin tot het einde. In het begin heb je een nogal lelijk tuintje met daarin wat planten en stenen. Ook ligt er heel wat troep op de grond, die je makkelijk kan verwijderen. Na wat stenen verwijderd te hebben en het aanleggen van nieuws gras, is het de bedoeling dat je bloemen gaat planten, om meer Piñata's aan te sporen. De derde en overigens laatste mode, is de Playground optie. In deze mode is geld niet aan de orde, maar kan je alles gratis doen. Ook heb je alle spullen en Piñata's al vrijgespeeld en is het dus de bedoeling om gewoon voor de lol je tuintje perfect te maken. Om geld hoef je je dus niet druk te maken. Persoonlijk vind ik dit niet zo'n leuke optie, omdat er niet echt een doel in zit.

Viva Piñata: Pocket Paradise is misschien wel de DS titel van dit jaar. De vrolijke graphics, de meespelende gevechten en de geweldige gameplay maken dit spel enorm leuk om te spelen. Ik heb het eerste deel nooit kunnen spelen, maar met dit spel op de DS heeft Rare mij al helemaal weten te overtuigen dat de Xbox360-versie het kopen van een Xbox360 waardig is, alleen al voor deze titel. Het spel is zeker niet perfect, want soms is het nog wel eens saai en heb je weinig te doen. Hoewel dit maar zelden is. Viva Piñata: Pocket Paradise is voor mij een geweldige topper, welke ik nooit zal vergeten.

9.0

__________________

14-10-2008 10:51 Kira is offline Stuur een email naar Kira Homepage van Kira Zoeken naar berichten van Kira Voeg Kira toe aan je vrienden lijst
japanfreak
Simply Next




Berichten: 75
Warned(1)

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Beetje laat, mr jouw cijfer valt volgens mij bij sommige mensen NET iets verkeerd:P

11-01-2009 16:51 japanfreak is offline Homepage van japanfreak Zoeken naar berichten van japanfreak Voeg japanfreak toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: Aim da power of destruction!! YIM schermnaan: It's over 9000!!!!!!!!!!!!!!!!
Matthew
Hoofdredacteur




Berichten: 267

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Een review is niet meer dan een mening en over meningen valt niet te twisten. Als hij deze game een 9 waard vind, dan moet ie dat zo zeggen.

Sterke review.

__________________

11-01-2009 17:26 Matthew is offline Homepage van Matthew Zoeken naar berichten van Matthew Voeg Matthew toe aan je vrienden lijst Voeg Matthew toe aan je contact lijst
japanfreak
Simply Next




Berichten: 75
Warned(1)

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

OK, mr ik hoorde laatst van iemand dat je reviews ook vanaf andere mensen moet bekijken. Ik moet natuurlijk niks zeggen omdat mijnes nou niet bepaald goed zijn te noemen, maar ik hoorde het van iemand :P

11-01-2009 17:42 japanfreak is offline Homepage van japanfreak Zoeken naar berichten van japanfreak Voeg japanfreak toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: Aim da power of destruction!! YIM schermnaan: It's over 9000!!!!!!!!!!!!!!!!
Kira
You're Next


Berichten: 511

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Bedankt voor de reacties, beste mensen. Japanfreak: een review is inderdaad een mening van een persoon, maar de reviewer moet wel rekening houden met andere mensen. Deze negen is echter terecht. Zeker als je het vergelijkt me verscheidene andere spellen die we reeds op de DS hebben gespeeld. Deze zijn meestal niet zo heel goed, en dat is Viva Piñata wel. Dit is een goede game met prima graphics, leuke gameplay en een zeer grote verslavings gehalte.

__________________

08-02-2009 21:23 Kira is offline Stuur een email naar Kira Homepage van Kira Zoeken naar berichten van Kira Voeg Kira toe aan je vrienden lijst
Neon
Edelgas




Berichten: 208

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

quote:
Origineel gepost door Kira
maar de reviewer moet wel rekening houden met andere mensen.
I don't give a damn als het om meningen van anderen gaat: ik probeer enkel mijn gevoel weer te geven en eventueel andere meningen te ondersteunen/bekritiseren. Ik vind het geen goede zaak als je een bepaald cijfer gaat geven omdat 'het volk' dat ook zou geven, maar je mening gedeeltelijk herzien na het lezen van goed onderbouwde opinies van anderen is zeker geen kwalijke zaak.

__________________

08-02-2009 22:04 Neon is offline Zoeken naar berichten van Neon Voeg Neon toe aan je vrienden lijst
Kira
You're Next


Berichten: 511

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Pardon? Onlangs heb ik Skate 2 moeten reviewen voor een andere site, maar deze vond ik zelf niet echt leuk. Dit komt omdat het spel me niet lag, terwijl het eigenlijk een aardig goed spel was. Naar mijn mening kreeg het spel een 6,5, maar dit is natuurlijk véél te weinig, aangezien anderen dit wél een leuk spel vinden. Ik heb, om reëel te blijven, het een 7,5 gegeven. Andere sites geven achten en negens, dus dat is een prima cijfer.

__________________

Dit bericht is 1 keer gewijzigd, het is laatst gewijzigd door Kira op 09-02-2009 om 18:55.

09-02-2009 18:54 Kira is offline Stuur een email naar Kira Homepage van Kira Zoeken naar berichten van Kira Voeg Kira toe aan je vrienden lijst
 
Plaats nieuw onderwerp Beantwoorden
Ga naar:

Powered by Burning Board Lite 1.0.2 © 2001-2004 WoltLab GmbH
Nederlandse vertaling door Zidane007nl