Little King´s Story preview |
|
Vroeger toen het gras nog grijs was en ik nog kleiner was als nu, speelde ik zeer graag met Lego. Meestal bouwde en speelde ik na wat ik die dag had beleefd. Had ik net met mijn vader de koeien uit het land gehaald? Dan werd onze boerderij nagebouwd en moesten mijn Lego-paarden de koeien voorstellen. Natuurlijk bouwde ik ook wel eens een groot koninkrijk. Dan was ik zelf natuurlijk nog de kleine koning en bedacht ik er een verhaal bij. In Little King´s Story zal je ook een kleine koning worden en die moet natuurlijk ook voor het vee zorgen.
Maart 2007 werd er door de Japanse studio Cing (Another Code en Hotel Dusk Room) Project 0 aangekondigd. De game viel gelijk al op doordat er zeer bekende mensen aan dit project meewerken. Een paar van deze namen zijn: Yasuhiro Wada (hoofd producent Harvest Moon-serie), Youichi Kawaguchi (hoofdprogrammeur Dragon Quest VIII en art director Hideo Minaba (Final Fantasy-serie). Natuurlijk klinkt de naam Project 0 niet echt geweldig voor een game waarin je een kleine koning bestuurt, daarom hebben ze de naam een paar maanden na de aankondiging van Project 0 veranderd naar Little King´s Story.
Om even wat dieper op de naam in te gaan. Het verhaal speelt zich af in het oude Europa en draait om een kleine jongen genaamd Corobo Bread. Corobo is echter een eenzame jongen, dit komt onder andere doordat hij verlegen is. Wanneer hij een mysterieuze kroon vindt, komt hij erachter dat deze kroon hem macht geeft om mensen te commanderen. Even later komt hij de grappige ridder Hauser tegen. Hauser verteld hem dat hij nu koning is. Corobo aanvaardt zijn lot met volle moed. Zo begint Corobo dus aan zijn zware taak als koning.
Het eerste wat je opvalt als je screenshots bekijkt van Little King´s Story is de unieke stijl van de game. Het ziet er grafisch gezien nou niet echt indrukwekkend uit, maar wel speciaal (lees: vrolijk) zodat de game gelijk opvalt. Zo zie je overal leuke bomen die door de wind heen en weer worden geblazen, net als het groene gras. Het verhaal wordt verteld door middel van cut scenes die je gelijk doen denken aan een sprookjesboek. Net als in de meeste sprookjesboeken is het fantastisch getekend. Natuurlijk zal er tijdens de cut scenes ook worden voorgelezen, om zo het sprookjesidee nog completer te maken. Ook de muziek die we tot nu toe hebben gehoord, komt zeer vrolijk over. De bewoners van het dorp beginnen soms zomaar te brabbelen.
Little King´Story wordt veel vergeleken met Pikmin en dat is natuurlijk helemaal niet raar, want beide games lijken wel wat op elkaar. Het eerste wat jij moet doen in Little King´s Story is geld verdienen om zo een dorp te bouwen. Wat is nou een betere manier dan naar goud te zoeken? Je hebt in het begin maar drie burgers tot je beschikking en daar moet je het eerst mee doen. Naarmate je in het spel vordert zal je een groter dorp krijgen en meer bewoners. Elke bewoner is speciaal in deze game. Zo hebben ze een eigen persoonlijkheid, naam, functie en een eigen verhaal. In het begin van het spel heb je nog niet echt een band met de bewoners, zodat ze soms een bevel niet snappen of een bevel gaan negeren. Dit veranderd wanneer je verder komt in het spel en een band met ze krijgt.
Zoals ik net al zei heeft elke bewoner een eigen functie. Iemand die een soldaat is, is natuurlijk beter in gespuis te bevechten dan bijvoorbeeld een steen te vernietigen die in jouw weg ligt. Natuurlijk kan een bewoner van jouw dorp tevreden of boos zijn. Gelukkig is de brievenbus al in dit oud Europa uitgevonden. Zo zul je dus brieven krijgen van boze mensen, maar ook van mensen die tevreden zijn. Op deze manier kom je erachter wat je goed doet en wat niet.
Wanneer de koning met de burgers niet op avontuur is, is de bevolking bezig met hun gewoon leventje en maken ze plezier. Roept de koning echter een paar burgers op (max. vijftig) om op avontuur te gaan, dan gehoorzamen ze gelijk. Natuurlijk kunnen deze avonturen zeer gevaarlijk zijn en sneuvelt er helaas soms wel iemand. Dit heeft tot gevolg dat er een begrafenis moet komen. Wanneer deze overledene ook nog een gezin thuis heeft zitten, zal dit voor hen een droevige periode worden. Gelukkig kan de hoeveelheid van de bevolking niet minder worden. Als er iemand sterft dan zul je gelijk iemand erbij krijgen die aan strand is gespoeld. Natuurlijk is er nog geen band met deze persoon en heeft dan ook niet veel begrip voor de koning.
Wat betreft de besturing die is erg simpel gehouden. Zo zul je lopen met de stick van de Nunchuk. Met de B-knop roep je de bevolking op om jou te helpen en met de A-knop geef je ze orders om bijvoorbeeld een draak aan te vallen.
Alles wijst erop dat Little King´s Story een echte topper wordt. De stijl van het spel is om je vingers bij af te likken. De muziek is zo vrolijk als wat en de burgers van jouw eigen dorp zijn geen nutteloze NPC´s die alleen maar bevelen uitvoeren en verder niets doen. Waarschijnlijk kunnen we in het eerste kwartaal van 2009 met Little King´s Story aan de slag.
Dit bericht is 4 keer gewijzigd, het is laatst gewijzigd door Folkert op 16-10-2008 om 17:14.
|