Next Forum » Next » Ledenartikelen » Review: Fire Emblem Radiant Dawn (WII)
Pagina uitprinten | Vriend aanbevelen | Voeg onderwerp aan favorieten toe
Plaats nieuw onderwerp Beantwoorden
Auteur
Bericht « Vorig onderwerp | Volgend onderwerp »
japanfreak
Banned until ... ;-)




Berichten: 92
Warned(1)

Review: Fire Emblem Radiant Dawn (WII) Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina


Eerst, voordat ik deze game ga reviewen moet ik zeggen dat niet veel mensen deze game thuis hebben, strategie-games zijn vaak niet altijd even gewild, maar als je deze game gaat spelen weet ik zeker dat je strategie-games prachtige games gaat vinden.

Picture

Fire Emblem Radiant Dawn is een vervolg op Fire Emblem Path of Radiance, je hoeft niet alletwee de games te spelen, maar ik raad je het wel aan! De games hebben wel een enorme plottwist! In deeltje 1 denk je dat je het kwaad van de wereld hebt vernietigd (de gestoorde koning Ashnard) en dan blijkt het dat je nog even het ontwaken van Lehran moet stoppen! Verder vertel ik niks meer, want daar moet je zelf maar achter komen! Path of Radiance is voor ongeveer 20 euro te koop op marktplaats! radiant Dawn is ongeveer 40-50 euro.

RPG+Strategie=...?
De game is erg ingewikkeld, het is tenslotte niet alleen een strategie game maar ook een RPG! Je leest het goed, de game is een mix van een RPG en een strategie game! Dit zorgt ook voor een mooie balans van gamegenres! Niet alleen hardcore-strategie-gamers zullen zich hier in vinden, maar ook RPG-Gamers en dat zijn er wat! Maar ik zal dus even uitleggen hoe je de game nou eigenlijk speelt:Je speelt met wat belangrijke units waarmee je tot aan het einde van de game sterke banden hebt. (wat je van weinig games kan zeggen) Je beweegt een unit a la Advance Wars naar een tegenstander (hij heeft een beperkte afstand om te lopen) en vecht met hem! Je kan sterker worden door je level omhoog te krijgen, deze dingen heten skills, skills bestaan uit 7 verschillende skills die je kan trainen: attack (aanval) Magic (magie) Skill (vaardigheden, je kan deze skill gebruiken voor het aantal procenten dat je nodig hebt om de tegenstander te raken) speed (snelheid) luck (geluk, deze skill is handig voor het ontwijken van aanvallen) defence (verdediging) en resistance (tegenaanval) De units kunnen ook van klassen veranderen (de meeste veranderen op lvl 21, maar soms moet je verder komen tot een bepaald punt in het spel)

Picture

Cell Shaded
Over het algemeen zijn de graphics in-game niet heel mooi maar ook niet lelijk in tegenstelling tot het artwork en de filmpjes die een lust voor het oog zijn. De filmpjes zijn cell-shaded zoals in Okami of No More Heroes. De gevechten in-game lijken een beetje op de voorganger: Fire Emblem: Path of Radiance, maar who cares? Het is nog steeds fantastisch om zwaardvechters door het scherm te zien vliegen! Je kan de optie om geanimeerde gevechten te bekijken ook uitzetten.

Picture

Iers accent
Het enige wat fout is gegaan in de console versies zijn de voices. De voices hebben een Iers accent en dat accent past nou niet altijd bij de game. Liever had ik gewoon Japanse voices willen horen, met ondertiteling, dit zou veel beter zijn. De sound-effects zijn aardig goed gelukt en lijken een beetje op de standaard Fire Emblem game. Je hoort als je jouw tegenstander doorklieft een laser-geluid, maar als je geconcentreerd bent merk je hier weinig van. Verder ben ik wel tevreden over de sound-effects. Er ziiten er dan niet zo veel in, maar verwacht een film-game moment zoals een vogel die komt langsvliegen en tegelijkertijd hoor je de wind langs je oren snijden. de muziek is, zoals je net als in Radiance hoorde, fantastisch. Alhoewel ik misschien de muziek in het vorige deeltje beter vond, maakt dit mij niet veel uit. Als je veel van hardcore muziek houd, zou ik het geluid maar uitzetten, het zijn vaak alleen maar liedjes met een klassieke stijl, dit past trouwens ook goed bij de game.

Nieuwe Units
De replayability is erg hoog, vooral doordat je zo weinig mogelijk units probeert te verliezen en zoveel mogelijk units probeert te krijgen, hierdoor moet je elk plekje in de game doorzoeken en dit zorgt voor een grote uitdaging als je de game voor de tweede keer begint. je kan ook vriendschappen met units maken zodat twee units een band krijgen. Bijvoorbeeld dat diegene later met hem/haar trouwt. De game dwingt je ook om de game nog een keer te spelen door wat units in de game te stoppen die je alleen kan vrijspelen als je de game voor de tweede keer speelt.

Conclusie: Radiant Dawn is zeker weten een game om eens te proberen! Je wordt zeker weten hierdoor geboeid door strategie-games, maar als je naar een makkelijker deel op zoek bent raad ik je aan eerst een GBA game te kopen van Fire Emblem, deze zijn makkelijker om mee te beginnen.


+Radiant Dawn is een mooie game met een meeslepend verhaal, zoete graphics en prachtige muziek. Een must have voor strategie/RPG liefhebbers!

-Lijkt wel een beetje op de voorganger
-De voices zijn slecht.
PEGI: 12+

Graphics: 8
Geluid: 8
Replay:9
Gameplay:9,5
Eindcijfer: 8,5
------------------------------------------

Reageer er alsjeblieft op, dan kan ik hem ook verbeteren:) Ik ben 12 dus misschien kan ik het niet goed, ga dus alsjeblieft geen onaardige dingen zeggen:) bedankt!!

PS: Het spijt me ook voor de lelijke plaatjes, de game ziet er niet zo uit in het echt.

__________________

Dit bericht is 4 keer gewijzigd, het is laatst gewijzigd door japanfreak op 16-02-2009 om 18:02.

04-01-2009 18:25 japanfreak is offline Homepage van japanfreak Zoeken naar berichten van japanfreak Voeg japanfreak toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: Aim da power of destruction!! YIM schermnaan: It's over 9000!!!!!!!!!!!!!!!!
Schotenaar
Eindredacteur




Berichten: 536

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Hier is je eerste reactie alvast, en ik ga natuurlijk geen "onaardige" dingen zeggen. Hoe meer reviews er op dit subforum verschijnen, hoe leuker namelijk en dus neem ik ook elk stukje even serieus.

Wat jij eigenlijk doet, is eerst en vooral een brede uitleg geven over het spel. De vraag wat het nu juist is, heb je dus al prima beantwoord, maar het is jammer dat je het daarbij min of meer laat. Een lezer wil echt overtuigd worden, hij wil niet alleen weten wat de game is, maar ook of de game met datgene goed weet om te gaan. En hoe zit het met de controls, de graphics, het geluid? Ik weet dat ik je misschien bestook met allemaal tips, maar geleidelijk aan zal het je wel lukken om dit alles te gaan gebruiken (mijn eerste review was ook echt niet om waw tegen te zeggen). Probeer het geheel misschien ook wat aan te kleden: zorg voor een leuke inleiding, enkele plaatjes doorheen je tekst en niet te vergeten een conclusie waarin je alles nog eens samenvat. Misschien kan je hier op Next of op andere sites eens wat reviews door te lezen om een beeld te krijgen over hoe zoiets juist in elkaar zit, maar laat een artikel vooral iets van jezelf blijven. :)

__________________

05-01-2009 18:10 Schotenaar is offline Homepage van Schotenaar Zoeken naar berichten van Schotenaar Voeg Schotenaar toe aan je vrienden lijst
japanfreak
Banned until ... ;-)




Berichten: 92
Warned(1)

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Ja, je hebt helemaal gelijk! Nu ik het nog eens doorlees zie ik het. Ik verander het snel :D

__________________

06-01-2009 16:24 japanfreak is offline Homepage van japanfreak Zoeken naar berichten van japanfreak Voeg japanfreak toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: Aim da power of destruction!! YIM schermnaan: It's over 9000!!!!!!!!!!!!!!!!
japanfreak
Banned until ... ;-)




Berichten: 92
Warned(1)

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Is ie zo beter?

__________________

06-01-2009 17:15 japanfreak is offline Homepage van japanfreak Zoeken naar berichten van japanfreak Voeg japanfreak toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: Aim da power of destruction!! YIM schermnaan: It's over 9000!!!!!!!!!!!!!!!!
Schotenaar
Eindredacteur




Berichten: 536

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Wow, dat ziet er al helemaal anders uit dan in het begin. Leuk dat je zo gemotiveerd bent om er iets goeds van te maken. Je bent zeker op de goede weg!

__________________

06-01-2009 18:14 Schotenaar is offline Homepage van Schotenaar Zoeken naar berichten van Schotenaar Voeg Schotenaar toe aan je vrienden lijst
Glenn
Junior Eindredacteur




Berichten: 505

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Sorry dat ik je post telkens aanpas, maar je moet er wel voor zorgen dat je afbeeldingen niet te groot zijn zodat je de layout niet uitrekt. Ook zijn we tegenstander van dubbel posten. ;)

Daarnaast vind ik het wel goed van je dat je je review zo snel hebt aangepast. Mooi werk! =)

__________________

06-01-2009 19:07 Glenn is offline Homepage van Glenn Zoeken naar berichten van Glenn Voeg Glenn toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: CaliVirus1990@aim.com
japanfreak
Banned until ... ;-)




Berichten: 92
Warned(1)

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Erg bedankt:P Srry voor die dubbelposts:D. Mr hoe groot moeten die foto's dan zijn? Van deze games zijn al aardig weinig foto's dus ze waren aardig groot, sorry. Anders had ik ook hele kleine plaatjes neer moeten zeggen, die nou niet echt een goed beeld geven van de game:P
Mr heeeeel erg bedankt!! Ben erg blij dat jullie het leuk vinden:D
Oorspronkelijk was deze 'review' voor het eerst geplaatst op hyves, na een super mario bros. 3 retro.
Vandaar dat ik wat anders dacht, door die super mario bros. 3! SMB3 was ook meer een artikel dan een review:D (want iedereen weet dat een fantastische game als super mario bros 3 fantastisch is XD
Ik heb ook het cijfer (een klein beetje) veranderd. Vond het toch een iets te hoog cijfer.

__________________

06-01-2009 19:22 japanfreak is offline Homepage van japanfreak Zoeken naar berichten van japanfreak Voeg japanfreak toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: Aim da power of destruction!! YIM schermnaan: It's over 9000!!!!!!!!!!!!!!!!
Glenn
Junior Eindredacteur




Berichten: 505

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Hoe groot precies weet ik niet, maar je kan altijd posten en als de prentjes te groot zijn even verkleinen met photoshop, paint of imageshack.us. ;)

__________________

06-01-2009 19:45 Glenn is offline Homepage van Glenn Zoeken naar berichten van Glenn Voeg Glenn toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: CaliVirus1990@aim.com
japanfreak
Banned until ... ;-)




Berichten: 92
Warned(1)

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

quote:
Hoe groot precies weet ik niet, maar je kan altijd posten en als de prentjes te groot zijn even verkleinen met photoshop, paint of imageshack.us. ;)

thnx :D

__________________

06-01-2009 20:14 japanfreak is offline Homepage van japanfreak Zoeken naar berichten van japanfreak Voeg japanfreak toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: Aim da power of destruction!! YIM schermnaan: It's over 9000!!!!!!!!!!!!!!!!
RecordingReversed
Simply Next




Berichten: 22

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Wow. Erg toffe review! Stoer hoor!

__________________

07-01-2009 17:11 RecordingReversed is offline Stuur een email naar RecordingReversed Zoeken naar berichten van RecordingReversed Voeg RecordingReversed toe aan je vrienden lijst
japanfreak
Banned until ... ;-)




Berichten: 92
Warned(1)

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

THANKS!!:D

__________________

07-01-2009 17:39 japanfreak is offline Homepage van japanfreak Zoeken naar berichten van japanfreak Voeg japanfreak toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: Aim da power of destruction!! YIM schermnaan: It's over 9000!!!!!!!!!!!!!!!!
Matthew
Eindredacteur




Berichten: 269

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Als hoofdredacteur reageer ik hier eigenlijk zelden, want ik heb het best druk met andere zaken, maar ik moet wel eerlijk zijn: jouw artikel is best goed. Je werkt nog iets teveel in blokken (alles onderverdelen in Gameplay, Sounds, Graphics enzo) en dat is niet zo goed, omdat de Gameplay ook afhankelijk is van het geluid en de graphics. Een lelijke game speel ik nou ook niet graag en een spel met irritante deuntjes sluit ik snel af. Probeer in het vervolg die dingen een beetje in te mengen.

Dan wordt het vloeiender. En verder heb je wat taalfoutjes, maar al doende leert men. Ik kan niet wachten op je volgende artikel!

__________________

08-01-2009 19:28 Matthew is offline Homepage van Matthew Zoeken naar berichten van Matthew Voeg Matthew toe aan je vrienden lijst Voeg Matthew toe aan je contact lijst
japanfreak
Banned until ... ;-)




Berichten: 92
Warned(1)

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

XD toen ik jouw reactie kreeg had ik net een nieuwe gemaakt die ook bestond uit blokken:P agh jah XD

__________________

08-01-2009 21:53 japanfreak is offline Homepage van japanfreak Zoeken naar berichten van japanfreak Voeg japanfreak toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: Aim da power of destruction!! YIM schermnaan: It's over 9000!!!!!!!!!!!!!!!!
japanfreak
Banned until ... ;-)




Berichten: 92
Warned(1)

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Ook hier een update met die tussentitels:P

__________________

16-02-2009 18:05 japanfreak is offline Homepage van japanfreak Zoeken naar berichten van japanfreak Voeg japanfreak toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: Aim da power of destruction!! YIM schermnaan: It's over 9000!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Plaats nieuw onderwerp Beantwoorden
Ga naar:

Powered by Burning Board Lite 1.0.2 © 2001-2004 WoltLab GmbH
Nederlandse vertaling door Zidane007nl