Next Forum » Next » Ledenartikelen » Review: Ghostbusters Extreme (GBA)
Pagina uitprinten | Vriend aanbevelen | Voeg onderwerp aan favorieten toe
Plaats nieuw onderwerp Beantwoorden
Auteur
Bericht « Vorig onderwerp | Volgend onderwerp »
japanfreak
Next Step




Berichten: 125

Review: Ghostbusters Extreme (GBA) Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina


Ik stop mijn Ghostbusters game in mijn DS... Terwijl ik doelloos op het touchscreen tik beginnen nostalgische gebeurtenissen op te borrelen... Was het spel echt goed?

Het intro geeft me weinig vertrouwen door de slechte geluidskwaliteit. Een password? We leven hier in de 21-ste eeuw! Niet de jaren tachtig!

De game begint met een intro met weinig diepte, ook de artwork is niet om naar huis te schrijven. Na het gesprek begint de game, er valt hier weinig over te zeggen, Je gebruikt eigenlijk alleen maar de D-Pad en de A-Knop. Je probeert auto's te ontwijken en klokken te pakken door wat meer tijd te krijgen. Denk niet aan een first-person view, maar denk aan de klassieke overview die onder andere ook voorkwam in 'The Legend of Zelda.' Dit soort levels komen aardig veel voor tussen de levels door, dus wen er maar aan.
Eindelijk het 'echte' spel, de graphics zijn oke maar de muziek is verschrikkelijk. De controls zijn wel fijn om te gebruiken, zo kan je plasma schieten met de B-Knop en kan je simpelweg springen met de A-Knop.
Wat ook goed is uitgewerkt is de functie om je character te verwisselen in het midden van een level. De meid kan schieten met kleine balletjes en de man kan schieten met een plasma-straal. Je moet soms strategisch wisselen, zo kan je hoger springen met de chick, maar kan je een muur laten ontploffen met de dude.

Decent
De artwork is niet goed, maar dit maakt niet zoveel uit omdat de artwork bijna alleen in gesprekken voorkomt. In de 'tussenlevels' zijn de auto's niet goed, maar ook niet slecht afgebeeld. In de game is alles aardig opgebouwd met onder andere semi-2D graphics en mooie achtergronden. Er valt eigenlijk weinig over de graphics te vertellen, het is erg 'decent.'

Geen angst
De geluidskwaliteit is slecht en de muziek is ook niet voldoende. Je hoort op de achtergrond wat klanken die de muziek moeten voorstellen. Het geeft je ook geen gevoel van angst of spanning, wat eigenlijk wel in een Ghostbusters game zou moeten zitten. Het is allemaal een beetje snel in elkaar gezet. Zet maar gewoon je geluid uit.

Perfecte Simpelheid
De gameplay is simpel, maar werkt perfect door onder andere de fijne controls. De 'tussenlevels' zijn ook goed gelukt qua gameplay, alhoewel het rijden soms een beetje eentonig is. Eigenlijk kan ik alleen zeggen: "Een simpele platformer met goede controls."

Passwords
De replayability is op een slechte manier hoog, dit komt door de passwords die je soms vergeet op te schrijven. Dat kan erg frustrerend zijn. Het is wel zo dat als je het spel hebt uitgespeeld behoefte hebt voor nog een keertje. Je raakt het eerst een tijdje niet aan, maar na wat weken zul je jezelf misschien weer vinden met een GBA/DS in je handen.

Graphics: 6
Geluid: 4
Gameplay:7
Replay: 6
Eindscore: 6

+ Simpele Platformactie!
+ Makkelijke controls
+ Graphics semi-2D

- TE verslavend
- Racelevels zijn soms saai
- Lelijke geluiden
- Slechte muziek
- Oude passwords

Conclusie: Ghostbusters is een redelijke game, maar is ook niet heel goed. Toch krijgt de game een positief cijfer dankzij de goede gameplay.

__________________
Lees http://next-games.nl/forum/thread.php?threadid=1233&sid=

Dit bericht is 2 keer gewijzigd, het is laatst gewijzigd door japanfreak op 16-02-2009 om 17:50.

08-01-2009 21:24 japanfreak is offline Homepage van japanfreak Zoeken naar berichten van japanfreak Voeg japanfreak toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: Aim da power of destruction!! YIM schermnaan: It's over 9000!!!!!!!!!!!!!!!!
japanfreak
Next Step




Berichten: 125

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Even wat gewijzigd: de tussentitels (of hoe ze ook heten)
Matthew, hopelijk is deze review wat beter.

__________________
Lees http://next-games.nl/forum/thread.php?threadid=1233&sid=

16-02-2009 17:53 japanfreak is offline Homepage van japanfreak Zoeken naar berichten van japanfreak Voeg japanfreak toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: Aim da power of destruction!! YIM schermnaan: It's over 9000!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Plaats nieuw onderwerp Beantwoorden
Ga naar:

Powered by Burning Board Lite 1.0.2 © 2001-2004 WoltLab GmbH
Nederlandse vertaling door Zidane007nl