Next Forum » Next » Ledenartikelen » Donkey Kong: Jet Race
Pagina uitprinten | Vriend aanbevelen | Voeg onderwerp aan favorieten toe
Plaats nieuw onderwerp Beantwoorden
Auteur
Bericht « Vorig onderwerp | Volgend onderwerp »
Glennodude
Simply Next


Berichten: 5

Donkey Kong: Jet Race Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Donkey Kong: Jet Race

Apen die kunnen vliegen: is dat mogelijk? Natuurlijk niet! Wat echter wel mogelijk is dat ze vliegen met een pracht van een middel; een jetpack. Het is wel een heel speciale want je moet er op drummen en wanneer de drumsessie voorbij is, ga je zo snel als een raket!

Wanneer ik naar de winkel ging om te kijken toen dacht ik van: welke game zou er vandaag in me collectie mogen? Toen keek ik naar de cover van Donkey Kong: Jet Race en ik werd al heel snel verkocht. Lekker vliegen, de voltallige Donkey Kong crew en het speciale jetpack spraken me absoluut aan. Met de game voorbij de kassa, snel betalen en weg ermee!

Net zoals Mario Kart zijn er drie verschillende moeilijkheidsgraden: beginner, normaal en gevorderde. Wanneer je het spel voor de eerste keer zal spelen, zal je voor beginner moeten kiezen wat vrij logisch klinkt. Zo heb je in elke moeilijkheidsgraad, tien verschillende cups om over te scheuren. In elke cup heb je drie banen en het is de bedoeling om op het einde goud te halen. Wanneer je goud behaald, verdien je een nieuwe cup met nieuwe banen. Het is ongeveer hetzelfde principe al Mario Kart, maar dan gewoon in de lucht. Je kan uiteraard ook even stoom afblazen bij de single race of de multiplayer modus. Banen die je hebt vrijgespeeld in de grand prix, zijn ook te bespelen in de single race of de multiplayer modus.

Een Donkey Kong race, is dat wel zon verstandig idee voor de characters? Bestaan er wel genoeg characters die kunnen deelnemen aan de wedstrijd? Natuurlijk! In het begin dacht ik zelf van wie er allemaal zou kunnen deelnemen maar later werd ik wat bijgeschaafd en ontdekte ik veel meer nieuwe characters dan voorheen. King K. Rool; een zwaargebouwde krokodil, Cranky Kong; een oude aap die ondertussen al met pensioen is en nog veel meer die niet zo bekend waren. Dankzij deze race hopen ze een stuk beroemder te worden dan voorheen.

Dan hebben we de besturing: iets waar ik diep teleurgesteld in was. Het is echt veel moeilijker dan het lijkt. Het is niet zomaar de pijltjes indrukken of je Wiiremote van links naar rechts bewegen, je gebruikt in ieder geval je nunchuck en je Wiiremote. Eerst is het de bedoeling dat je de maximum snelheid haalt, wat je kan behalen door met je nunchuck en je Wiiremote te slaan net als op een drumstel. Daarna beweeg je je character naar links door met je linkerarm te slaan en naar rechts door gewoon net het omgekeerde te doen. Zelf vind ik het erg lastig maar dat houdt zeker niet tegen om hem te spelen. Ik had eerder gehoopt op een besturing net zoals Mario Kart Wii maar dat is er niet van gekomen.

De graphics zijn opzich wel goed voor een racer. Alles is vrij scherp, er zijn niet veel zwevende pixels en zodra je aan het racen bent, word je al heel snel afgeleid door de prachtige achtergrond. Er is dus niet veel te bazelen over de graphics.
De muziek was ook een beetje wat me tegenviel. De game startte op, ik klikte op beginnen en al meteen klopte er iets niet. Waren het nou mijn oren die niet wouden meewerken of was het eerder de muziek zelf? Juist! Een man die doof is heeft geluk! Gelukkig kon ik me nog verder vertroeven in de game desondanks die slechte muziek.

Conclusie
Al bij al is de game zeker verre van slecht. Je kunt je erg vermaken net zoals bij een drumsessie en al gauw probeer je alles te vergelijken met Mario Kart. Ookal ben je niet zon Donkey Kong fanaat en hou je wel van dergerlijke race games? Dan is Donkey Kong: Jet Race absoluut iets voor jou. Oefen maar alvast thuis op je eigen drumstel!


7.0

16-02-2009 10:39 Glennodude is offline Stuur een email naar Glennodude Zoeken naar berichten van Glennodude Voeg Glennodude toe aan je vrienden lijst
japanfreak
Next Step




Berichten: 125

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Goed, alleen lijkt het wel een beetje erg snel uitgetypt... veel spellingsfoutjes...

Ik zie dat je ook een beetje het spel aanprijst, dat het zo goed moest zijn als mario kart, dus EEEEEEEEEEEECHT niet, maarja das weer een mening... een hele andere dan die 4,5 in de N Gamer:P.

__________________
Lees http://next-games.nl/forum/thread.php?threadid=1233&sid=

16-02-2009 17:46 japanfreak is offline Homepage van japanfreak Zoeken naar berichten van japanfreak Voeg japanfreak toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: Aim da power of destruction!! YIM schermnaan: It's over 9000!!!!!!!!!!!!!!!!
japanfreak
Next Step




Berichten: 125

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina


-- Mod Edit --

Bericht bij vorige geplaatst.

__________________
Lees http://next-games.nl/forum/thread.php?threadid=1233&sid=

16-02-2009 19:22 japanfreak is offline Homepage van japanfreak Zoeken naar berichten van japanfreak Voeg japanfreak toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: Aim da power of destruction!! YIM schermnaan: It's over 9000!!!!!!!!!!!!!!!!
Glenn
Glenn




Berichten: 516

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Probeer niet te dubbel posten,
maar de 'edit' knop te gebruiken als je op de zelfde dag nog iets wilt toevoegen. Wink

__________________

16-02-2009 19:32 Glenn is offline Homepage van Glenn Zoeken naar berichten van Glenn Voeg Glenn toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: CaliVirus1990@aim.com
Neon
Baas




Berichten: 241

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

En commentaar op het spel hoort hier niet thuis. Hier mag je zeggen wat je van z'n review vindt, in het gametopic (maak 'm als die er nog niet is) is oneens zijn met gegeven meningen 'n optie.

__________________

16-02-2009 23:28 Neon is offline Zoeken naar berichten van Neon Voeg Neon toe aan je vrienden lijst
japanfreak
Next Step




Berichten: 125

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

nja oke XD

__________________
Lees http://next-games.nl/forum/thread.php?threadid=1233&sid=

17-02-2009 00:05 japanfreak is offline Homepage van japanfreak Zoeken naar berichten van japanfreak Voeg japanfreak toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: Aim da power of destruction!! YIM schermnaan: It's over 9000!!!!!!!!!!!!!!!!
Glennodude
Simply Next


Berichten: 5

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Graag nog enkele reacties alsjeblieft.

18-02-2009 17:41 Glennodude is offline Stuur een email naar Glennodude Zoeken naar berichten van Glennodude Voeg Glennodude toe aan je vrienden lijst
Bram
Next Thing


Berichten: 2043
Warned(1)

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

quote:
Origineel gepost door Glennodude

Graag nog enkele reacties alsjeblieft.


toffe manier om je post count op te krikken

__________________
-"This is the greatest case of false advertising I’ve seen since I sued the movie “The Never Ending Story.”"
-""Oh, so they have Internet on computers now!"
-"Vampires are make-believe, like elves, gremlins, and Eskimos."

18-02-2009 19:31 Bram is offline Stuur een email naar Bram Zoeken naar berichten van Bram Voeg Bram toe aan je vrienden lijst
japanfreak
Next Step




Berichten: 125

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

quote:
toffe manier om je post count op te krikken


Die ook XP
En deze ook ja XP

__________________
Lees http://next-games.nl/forum/thread.php?threadid=1233&sid=

18-02-2009 22:47 japanfreak is offline Homepage van japanfreak Zoeken naar berichten van japanfreak Voeg japanfreak toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: Aim da power of destruction!! YIM schermnaan: It's over 9000!!!!!!!!!!!!!!!!
Henk Mouflon
Eindredacteur




Berichten: 1567

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Heren, graag ontopic blijven Wink

__________________

18-02-2009 23:37 Henk Mouflon is offline Zoeken naar berichten van Henk Mouflon Voeg Henk Mouflon toe aan je vrienden lijst
Matthew
Eindredacteur




Berichten: 276

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

De review vind ik een beetje aanvoelen als dertien in een dozijn, maar dan wel eentje waar de dertiende toch wat anders is dan zijn twaalf collega's. Er zitten veel spellingsfouten in, maar toch geef je redelijk veel informatie mee. Je verwerkt je mening in de theorie en dat is op zich een kunst. Jammer dat je hierdoor veel minder kunt vertellen. Probeer daar nog aan te werken. Eerst beschrijven, dan quoteren.

Ik wil wel even reageren op Japanfreak: ook NGamer maakt fouten. Hun 10 op Zelda hebben ze ondertussen al goedgezet en hebben gezegd dat dat een impulsieve reactie was, en dat er meer foutjes inzaten dan ze dachten. De 4,5 van NG op DK:JR vind ik ook onterecht. Onlangs heb ik deze game zelf gespeeld met enkele vrienden en we hadden lange pret tot in de late uurtjes. Vertrouw NOOIT op één bron. Want een 7,5 (mjin onofficiële score) en een 4,5 maakt samen een 6 en die score is zeker te slikken.

Nog een kleine uitleg over de term 'onofficiële score': als ik een game speel, maar die werd niet gereviewd wegens het niet ontvangen van een review copy, of geen interesse of geen tijd, dan krijgt die van mij alsnog een score. Die sla ik op en wie weet komt daar later nog een CLASSIC-review van.

__________________

22-02-2009 20:45 Matthew is offline Homepage van Matthew Zoeken naar berichten van Matthew Voeg Matthew toe aan je vrienden lijst Voeg Matthew toe aan je contact lijst
Glennodude
Simply Next


Berichten: 5

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Bedankt voor je reactie, Matthew. Ik waardeer ook dat jij steeds mijn artikelen leest. ;)

26-02-2009 18:04 Glennodude is offline Stuur een email naar Glennodude Zoeken naar berichten van Glennodude Voeg Glennodude toe aan je vrienden lijst
RecordingReversed
Simply Next




Berichten: 23

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Toffe review joh! Zelf zou'k het níet beter kunnen :/

__________________

26-02-2009 22:32 RecordingReversed is offline Stuur een email naar RecordingReversed Zoeken naar berichten van RecordingReversed Voeg RecordingReversed toe aan je vrienden lijst
japanfreak
Next Step




Berichten: 125

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Srry van eerst, het is je eigen mening he? Ik begrijp het eindelijk:D Ik kan mario galaxy een tien geven en iemand anders een 8! Het is maar wie je zelf bent! hetzelfde met mario sunshine! Ik zou het een 9- geven, maar anderen zouden het misschien wel een 7 geven:D De wereld is opnieuw voor me geopend!

__________________
Lees http://next-games.nl/forum/thread.php?threadid=1233&sid=

26-02-2009 23:08 japanfreak is offline Homepage van japanfreak Zoeken naar berichten van japanfreak Voeg japanfreak toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: Aim da power of destruction!! YIM schermnaan: It's over 9000!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Plaats nieuw onderwerp Beantwoorden
Ga naar:

Powered by Burning Board Lite 1.0.2 © 2001-2004 WoltLab GmbH
Nederlandse vertaling door Zidane007nl