Next-Games > Forum » Next » Ledenartikelen » Let's Tap
Pagina uitprinten | Vriend aanbevelen | Voeg onderwerp aan favorieten toe
Plaats nieuw onderwerp Beantwoorden
Auteur
Bericht « Vorig onderwerp | Volgend onderwerp »
Glennodude
Simply Next


Berichten: 11

Let's Tap Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

De Wii biedt ons heel veel mogelijkheden en sommige games zijn dan ook heel erg speciaal waaronder Lets Tap. Bij deze game gebruik je een doos waarop je zult moeten tikken om bijvoorbeeld te kunnen lopen. Ik heb zelf ook een aantal dagen met deze game zitten tappen!

Je komt in de winkel en het eerste wat je opvalt is uiteraard Lets Tap. Dozen zijn nu eenmaal bedoelt voor je schoenen in te bewaren of in het slechtste geval te gebruiken als onderdak. Echter bij deze game neem je een geschikte doos bij de hand, leg je je WiiMote op deze doos en ga je lekker tappen! Er zijn maar liefst vijf onderdelen waarop je je tap-vaardigheden kunt op toepassen: Tap Runner, Rythm Tap, Silent Blocks, Bubble Voyager en Visualizer. Deze onderdelen selecteer je net zoals de muis van een computer: éénmaal tappen is verdergaan, tweemaal tappen is selecteren. Het selecteren is helaas nog een beetje lastig, maar dit zal wel goedkomen als je de game al wat gewoon bent.

Het eerste slachtoffer is Tap Runner wat ongetwijfelt de beste van de vijf is. In dit onderdeel is het de bedoeling om met een futuristische atleet als eerste van de vier de eindstreep te halen. Wanneer je zacht tapt gaat je atleet lopen, en bij een harde tap gaat hij springen. Jammer genoeg zijn er nog wat mankementen, maar deze vallen al bij al toch nog mee. Lopen doe je in verschillende stages die steeds moeilijker en moeilijker worden en dit maakt juist de uitdaging groter. Naast het feit dat je alleen kunt spelen, kun je ook nog eens met maximum vier spelers tappen. Dit is een stuk leuker dan in je eentje aangezien het met meerdere spelers veel spannender en leuker is. Een klein minpuntje is wel dat het beeld gaat uitzoomen wanneer de voorsprong teveel oploopt. Dit kan gelukkig de pret niet drukken want toch blijft het nog even leuk. Wie tapt er als eerste een pilsje?



Na Tap Runner is het de beurt aan Rythm Tap. Hierin is het de bedoeling om op het juiste moment te tappen. Blauwe bolletjes laten je zacht tappen, groene iets harder en bij rode heel hard. Sega heeft hiervoor het bijpassende muziek gekozen waar ze ons een knap staaltje werk mee geleverd hebben. Zo zijn er maar liefst 16 tracks waarmee je je kunt vermaken. In dit geval kun je ook weer met maximaal vier spelers het ritme aanhouden wat tevens voor meer fun zorgt. Deze alinea sluit ik nog eens af met mijn favorite track: de Kung-Fu song!
We zijn reeds aangekomen aan het derde onderdeel genaamd Silent Block. Het is vergelijkbaar met Jenga, de game die iedereen wel kent. Unlimited kan je met één of meerdere spelers doen. Tap op het juiste moment om te bepalen welke schijf je precies wilt nemen, bepaal daarna de richting waartoe hij moet schuiven en dan tappen maar! De Unlimited modus is helaas van korte duur en ik ben zelf ook meteen overgeschakeld naar de variant alchemy. In deze modus speelt het drie-op-een-rij principe erg van belang. Je probeert met drie verschillende kleuren contact te maken om zo een nieuwe kleur te verkrijgen. Allemaal best wel leuk, zeker als je dit met twee of meerdere kamergenoten gaat doen!

Bubble Voyager is de volgende greep uit de doos. Dit onderdeel is te vergelijken met Space Invaders, maar dan in de stijl van Lets Tap. Je vliegt doorheen verschillende levels met een soort robot die niet alleen kan vliegen, maar die ook vuurpijlen kan afschieten. Bij zacht tappen gaat je robot opstijgen en bij een harde tap schiet hij een vuurpijl af. Deze minigame is naar mijn mening het saaiste van de vijf en is eigenlijk heel moeilijk te spelen met een doos. Je snakt al gauw naar een fatsoenlijke controller wanneer je Bubble Voyager al een paar keer hebt gespeeld. Naast de singleplayer modus heb je ook nog een multiplayer modus onder de naam Battlefield. Het doel is om je vriend af te knallen doormiddel van een rakket. Gelukkig heb ik nog een broer om me ermee te amuseren want anders was Bubble Voyager niks geweest. Hopelijk dat Visualizer dit onderdeel goed maakt!
Ten slotte hebben we nog Visualizer wat voor de kers op de taart (in dit geval schoen in de doos) zorgt. Deze is nog eens opgedeeld in vijf kleinere minigames, welke de functionaliteit van Lets Tap op de proef stelt. Met Fireworks verlicht je de buurt met vuurwerk door simpelweg wat in het rond te tappen, in Paint is tappen gelijk aan verven, bij River laat je enkele vissen tevoorschijn komen door te tappen en niet te tappen en Ink is ongeveer hetzelfde als Paint maar dan met wat Japanse inkt. Gem Game daarentegen zorgt nog voor een beetje uitdaging. Door te tappen schiet je een aantal gekleurde ballen de lucht in, die tevens vast zitten in een grote koepel. Het doel is echter om deze ballen in nog kleinere buizen te schieten, wat eigenlijk ook maar in het rond tappen is. Verveel je je en heb je geen zin om die eindelloze uitdagingen aan te gaan? Ga dan wat ontspannen met Visualizer!



Segas Lets Tap: werkt deze game naar behoren? Het selecteren van de verschillende onderdelen gaat moeizaam, maar gelukkig kun je de WiiMote ook nog opnemen om je gewenste game te selecteren. Ik heb zelf al wat zitten kijken welke doos het beste werkt en toch blijkt dat mijn boterhammendoos het beste tapt (voor alle duidelijkheid, tikt). Alhoewel er twee dozen bij de box zitten, zijn deze toch niet zo goed.

Lets Tap zorgt absoluut voor een nieuwe ervaring. Alhoewel er maar vijf kleine onderdelen zijn, vormt dit toch nog een goede game. De functionaliteit werkt naar behoren, maar als je iets wilt selecteren dan neem je maar beter je WiiMote bij de hand. De futuristische muziek is zeker een pluspunt en de omgeving van de game is ook helemaal top. Ben jij gek van dozen? Ga dan naar de winkel en haal Lets Tap in huis!

7.5

25-07-2009 18:11 Glennodude is offline Stuur een email naar Glennodude Zoeken naar berichten van Glennodude Voeg Glennodude toe aan je vrienden lijst
Folkert
Simply Next




Berichten: 67

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Leuke review, maar een paar puntjes:

-Misschien een iets pakkende inleiding?
-Meer uitleg was welkom geweest
-Denk om je woordkeuze
-Denk om komma's en andere kleine foutjes
-Minder tutoyeren

Ik ben benieuwd naar je volgende

Dit bericht is 1 keer gewijzigd, het is laatst gewijzigd door Folkert op 25-07-2009 om 18:22.

25-07-2009 18:21 Folkert is offline Stuur een email naar Folkert Homepage van Folkert Zoeken naar berichten van Folkert Voeg Folkert toe aan je vrienden lijst
 
Plaats nieuw onderwerp Beantwoorden
Ga naar:

Powered by Burning Board Lite 1.0.2 © 2001-2004 WoltLab GmbH
Nederlandse vertaling door Zidane007nl