Next-Games > Forum » Next » Ledenartikelen » [Column] Veranderingen Op Het Gebied Van Gamen
Pagina uitprinten | Vriend aanbevelen | Voeg onderwerp aan favorieten toe
Plaats nieuw onderwerp Beantwoorden
Auteur
Bericht « Vorig onderwerp | Volgend onderwerp »
Lavi
Next Thing




Berichten: 2991

[Column] Veranderingen Op Het Gebied Van Gamen Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Het was eigenlijk mijn openingspost van een topic onder 'Retro en Overige' maar plaats hem toch ook maar hier. Sinds het eigenlijk ook een soort 'artikel' is geworden.

Voor de mensen die het nog kennen, in de tijd van Ds-Topgames waren we allemaal Die Hard Nintendo gamers. Maar het is niet te ontkennen dat dat bij velen onder ons sterk veranderd is. Veel leden gamen nog zelden of zelfs helemaal niet meer op hun Nintendo Ds(i) of de Wii, of hebben ze niet eens meer. Ze hebben plaats gemaakt voor een Xbox 360 of Playstation 3 en een PSP.
Zelf heb ik mijn Nintendo Ds nog, verminkt en wel ( Bij het lampje van de batterij was het bovenste scherm losgescheurd en ons pap heeft een poging gedaan die vast te 'smelten' door middel van een soldeerbout, wat wel goed ging, maar hij is weer losgebroken), met een dikke laag stof, en ben van plan hem te verkopen, zoals ik al gedaan heb met 2 van mijn games. Ik ben nu in het bezit van een Xbox 360 en een PSP en ben er ontzettend blij mee.

Nintendo heeft me erg teleurgesteld met de games die ze sinds de komst van de Nintendo Ds en de Wii uitbrengen. Begrijp me nou niet verkeerd, het begon allemaal goed. 'Mario Kart Ds', 'Mario & Luigi: Partners In Time', 'Hotel Dusk: Room 215', aan die games heb ik veel plezier beleefd, maar daar hield het ook wel een beetje bij op bij mij. 'Pokémon Pearl' was ook wel leuk, maar het was niet als de 'Pokémon Gold' die ik altijd zo leuk gevonden heb. Het werd me te uitgemolken, wat de Pokémon qua uiterlijk niet erg veel goed deed.

En toen begon het. Het was in mijn ogen de ondergang van Nintendo. Ze maakten geen games meer als vroeger. De topgames die ik vroeger zo fantastisch vond maakten plaats voor 10 - in -1 minigame verzamelingen. Steeds meer begon ik mijn interesse in Nintendo en de Wii, die ik toen al ontzettend lang erg graag wilde te verliezen. Veel mensen die ik ken bezitten een Wii, waar ik dan ook wel eens wat games die me wel wat leken kon proberen. Een van de grote redenen waarom ik zo graag de Wii wilde hebben was om de game die er op dat moment aan zat te komen, namelijk 'Super Smash Bros Brawl'. Gelijk toen hij er was ben ik hem met een neefje van me gaan kopen. In het begin was het wel leuk, maar het kon in mijn ogen niet tippen aan de topper die een aantal jaren terug op de Gamecube te spelen was.

Tegen die tijd verkocht Tim, een vriend van me die jullie hier ook kennen als Alucard en Hurf, zijn Wii en kocht daarvoor in de plaats een Xbox 360, die hij de eerst volgende keer dat hij hier kwam logeren meenam. De games die hij meebracht, 'Eternal Sonata', en 'Bioshock', de laatste geleend van een vriend van hem, hebben we heel de nacht door gespeeld. 'Bioshock' vond ik wel gaaf, maar ik was weg van 'Eternal Sonata'. Ik houd sowieso van RPG's, maar deze... De Wii kon de pot op ( al een tijdje). Ik móést een Xbox 360 hebben.

Op een dag dat ik dacht dat ik 's ochtends moest gaan werken, wat uiteindelijk dus niet het geval was, kwam ik om 07.00 ( ja, 07.00) weer thuis en startte mijn pc op. Een uur of 2 later kwam Tim online en vroeg of ik meeging naar Eindhoven om een nieuwe game voor zijn Xbox te kopen. Daardoor bedacht ik me iets. Ik riep mijn moeder naar boven en vroeg of ik ook een Xbox 360 mocht gaan kopen, wat ik dus ook deed. Met 3 grote dozen fietsten we na ons bezoek aan Eindhoven vanuit Best weer naar Oirschot.

Na hem op mijn kamer aangesloten te hebben hebben we tot diep in de nacht 'Guitar Hero III' gedaan. De dag daarna, wanneer Tim naar huis ging, begon ik aan 'Gears of War'. Ik was er nog niet zo goed in in het begin, maar oh, wat vond ik het gaaf. Het was allemaal zó veel beter dan al die andere games die ik gedaan had op de Nintendo Ds en de Wii in mijn ogen, het was bijna onmogelijk.

Een paar maanden later zette ik mijn Nintendo Ds Games op Marktplaats. 2 daarvan zijn al verkocht, maar de rest wilde niet lukken. Dat komt nog wel. Ik heb toen ook een PSP gekocht, waar ik ook erg blij mee ben. Véél meer mogelijkheden dan de Ds en ook de games bevallen me erg goed.

Het is nu dus wel duidelijk dat ik over Nintendo heen ben. De enige game die me nu een kléín beetje kan boeien is de derde 'Mario & Luigi'. Maar ook daarvan vind ik de screens die ik hier gezien heb niet zo super.

__________________


Lavi is BACK.

22-11-2009 01:37 Lavi is offline Homepage van Lavi Zoeken naar berichten van Lavi Voeg Lavi toe aan je vrienden lijst
Schotenaar
Hoofd eindredactie




Berichten: 600

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Hmm... ik moet zeggen, sinds ik in het bezit ben van een PS3, gebruik ik de Wii en DS ook minder vaak (al game ik sowieso heel weinig tegenwoordig). Ik ben nog altijd wel van plan om gezellige Wii-titels als New Super Mario Bros. en dergelijke in huis te halen, maar ik moet toegeven dat ik voor al de rest toch stilaan ben overgeschakeld op de PS3.

Wel vind ik het nog steeds fout om je te gaan gedragen als fanboy (#kuch Exince #kuch) en de Wii constant te gaan uitschelden. Het is namelijk ook een goede console, maar zeker na de aanschaf van een PS3 heb ik gemerkt dat de Wii net iets te casual is om als echte gamer alleen naast je tv te hebben staan.

De DS is dan weer een ander verhaal. Ik heb er lang op gespeeld, enorm veel spellen gespeeld en er een tiental gerecenseerd, maar ik heb nooit, maar dan ook nooit een 'waw'-gevoel gehad. Toch zou ik, als je mij drie jaar terug in de tijd zou sturen, niet voor een PSP kiezen. Ik heb namelijk erg veel respect voor het handheldje en dankzij de DS ben ik hier ook terecht gekomen etc. Tevens heb ik bewondering voor de ontwikkelaars die verschillende experimenten gedaan hebben met de DS op het vlak van nieuwe gamegenres, waarvan sommigen gelukt zijn, maar anderen ook dik gefaald.

Als échte gamer kan je volgens mij inderdaad dus niet 'verzadigd' geraken met alléén een Wii naast je tv, laat staan met alleen een DS, maar de Wii aangevuld met een 360/PS3 vind ik een zeer mooi iets.

__________________

22-11-2009 19:04 Schotenaar is offline Homepage van Schotenaar Zoeken naar berichten van Schotenaar Voeg Schotenaar toe aan je vrienden lijst
Lavi
Next Thing




Berichten: 2991

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Er komen zo nu en dan wel wat titels uit voor de ds die me wel intereseren (Bowsers Inside Story en die nieuw Hotel Dusk). Maar als ik nu geen Ds had en wist hoe ik nintendo nu zou vinden, zou ik daarvoor niet speciaal een Ds aanschaffen.

En een echte fanboy kun je me niet noemen. Xbox 360 en een PSP. Beiden andere bedrijven. En dan game ik ook nog erg veel op de pc. Vroeger, toen was ik een fanboy. Van Nintendo uiteraard. Nu ben ik dat niet. Ik heb zeg maar van alles wat.

__________________


Lavi is BACK.

22-11-2009 19:11 Lavi is offline Homepage van Lavi Zoeken naar berichten van Lavi Voeg Lavi toe aan je vrienden lijst
Schotenaar
Hoofd eindredactie




Berichten: 600

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

quote:
Origineel gepost door Lavi

Er komen zo nu en dan wel wat titels uit voor de ds die me wel intereseren (Bowsers Inside Story en die nieuw Hotel Dusk). Maar als ik nu geen Ds had en wist hoe ik nintendo nu zou vinden, zou ik daarvoor niet speciaal een Ds aanschaffen.

En een echte fanboy kun je me niet noemen. Xbox 360 en een PSP. Beiden andere bedrijven. En dan game ik ook nog erg veel op de pc. Vroeger, toen was ik een fanboy. Van Nintendo uiteraard. Nu ben ik dat niet. Ik heb zeg maar van alles wat.


Dat fanboy-gedoe was uiteraard niet naar jou gericht, ik praatte algemeen. Wink

__________________

22-11-2009 19:22 Schotenaar is offline Homepage van Schotenaar Zoeken naar berichten van Schotenaar Voeg Schotenaar toe aan je vrienden lijst
Lavi
Next Thing




Berichten: 2991

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Ah, op die manier xD.

__________________


Lavi is BACK.

22-11-2009 19:29 Lavi is offline Homepage van Lavi Zoeken naar berichten van Lavi Voeg Lavi toe aan je vrienden lijst
lucias
Redacteur




Berichten: 478

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Mooi stukje! Ik heb zelf een Wii en een DS, en ik ben het er volledig mee dat je als meer 'core' gamer er veel beter aan toe bent als je een PS3 of 360 naast je TV hebt staan.
Ik vind het echter fout om te zeggen dat de Wii per definitie 'slecht' is. Het heeft er juist voor gezorgd dat veel meer mensen toegang hebben gekregen tot gamen en dat vind ik toch wel een mooie prestatie voor de gamewereld. Mensen die vroeger geen controller durfden aanraken, spelen nu zelf mee zonder problemen en zo vind ik dat hij toch heel wat bijgedragen heeft =). Daarnaast heeft hij voor zij die toch ook wat anders dan party games willen spelen een mooi gamma aan iets meer 'core' games te bieden, uiteraard niet zoveel als de PS3 en 360, en ik vind dat ik daarmee dat ik met men Wii niet te klagen heb =).
Daarnaast vind ik ook dat de next-gen consoles en bijhorende games toch té veel kosten (70 euro per spel vind ik toch wel net iets te ver gaan voor een beetje gamen, maar dat is natuurlijk een zuiver persoonlijke mening), maar met ik snap je helemaal dat een PS3 en 360 veel beter zijn voor jou =).

24-11-2009 18:48 lucias is offline Homepage van lucias Zoeken naar berichten van lucias Voeg lucias toe aan je vrienden lijst AIM Schermnaam: ai wat Oo YIM schermnaan: Y...I....M....?
Lavi
Next Thing




Berichten: 2991

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Dankjewel tong. En ja ok. Ik moet toegeven, het heeft meer mensen aan het gamen geholpen. En ¤ 70 per game? De oplossing daarvoor met de Xbox is simpelweg wachten. Binnen korte tijd kun je dezelfde game voor ¤25 kopen.

__________________


Lavi is BACK.

24-11-2009 19:46 Lavi is offline Homepage van Lavi Zoeken naar berichten van Lavi Voeg Lavi toe aan je vrienden lijst
Jonas
Simply Next


Berichten: 2

Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

quote:
Origineel gepost door Schotenaar

Als échte gamer kan je volgens mij inderdaad dus niet 'verzadigd' geraken met alléén een Wii naast je tv, laat staan met alleen een DS, maar de Wii aangevuld met een 360/PS3 vind ik een zeer mooi iets.



Ik game eigenlijk nog niet zo lang.. Ben begonnen bij Playstation 2, dan kreeg ik een Wii, maar deze kon me niet zo lang behagen. Hij stond afgelopen jaar langer stil dan op. Nu ik met nieuwjaar een PS3 heb gekregen komt zelfs mijn schoolwerk in het gedrang ! Ik moet je dus volledig gelijk geven Schotenaar !

30-01-2010 11:12 Jonas is offline Stuur een email naar Jonas Homepage van Jonas Zoeken naar berichten van Jonas Voeg Jonas toe aan je vrienden lijst
 
Plaats nieuw onderwerp Beantwoorden
Ga naar:

Powered by Burning Board Lite 1.0.2 © 2001-2004 WoltLab GmbH
Nederlandse vertaling door Zidane007nl