Next Forum » Next » Ledenartikelen » Pokémon Platinum
Pagina uitprinten | Vriend aanbevelen | Voeg onderwerp aan favorieten toe
Plaats nieuw onderwerp Beantwoorden
Auteur
Bericht « Vorig onderwerp | Volgend onderwerp »
Glennodude
Simply Next


Berichten: 10

Pokémon Platinum Beantwoorden met Citaat Wijzig/Verwijder Bericht Reporteer Bericht bij een Moderator       IP Informatie Ga naar de top van deze pagina

Na een succesvolle Pokémon Diamond & Pearl, komt GameFreak nu ook met Pokémon Platinum op de proppen. Hoe is de game me bevallen? Lees het allemaal zelf binnenin deze review!

Bij Pokémon Platinum start je als Pokémon reiziger in je eigen stadje genaamd Twinleaf Town. Al gauw ontmoet je je eigen vriend, die je overigens zelf een naam kan geven, en probeer je samen met hem de wereld te redden van Team Galactic. Alweer probeert Team Galactic overal een stokje voor te steken maar dit pik je zomaar niet. Natuurlijk is het ook de bedoeling om de 8 badges te verzamelen om zo de Pokémon League te kunnen betreden. Daarna is het aan jou om meester van de Sinnoh regio te worden. Uiteraard kun je ook nog een paar Pokémons vangen om ze daarna te trainen.

Pokémon Platinum is qua omgeving niet bijster veel veranderd maar de verhaallijn is op zich wel beter in elkaar gestoken. Deze RPG zou geen Pokémon heten mocht je geen Pokémons kunnen vangen dus ook deze keer zit je weer in dezelfde cyclus; vang je meest gewilde Pokémons en versla op het einde de champion om zo zijn plaats in te nemen. Simpeler kan niet, toch?



De moeilijkheidsgraad van Pokémon Platinum is echt heel wat verandert ten opzichte van al zijn voorgangers. Vroeger was Pokémon maar gemakkelijk en kon je je game in een mum van tijd terug in je kast stof laten happen. Dat was uiteraard ook zonde van je geld en daarom moest ontwikkelaar GameFreak hier deze keer iets aan veranderen. Dit derde deeltje is heel erg moeilijk in mijn ogen en de gyms zijn ook alles behalve makkelijk. Denk je nu echt dat je dit spel in één, twee, drie kan uitspelen? Wel, dan heb je het goed mis!

Het is echter ook deze keer mogelijk om van boven naar onder te gaan en de game heeft ook heel veel 3D-effecten. Alles is echt aardig goed afgewerkt en er zit ook echte kwaliteit in de game wat de graphics betreft. De grafische stijl is aardig maar zijn zeker niet meer of niet minder. Voor een Pokémon op de DS is het redelijk maar toch blijven die iets te veel op die van de GameBoy Advance lijken. GameFreak kan nog een tandje bijsteken voor de graphics en dan komt het wellicht nog in orde. Een teleurstelling is er absoluut niet maar ik had meer verwacht.

Is het nu de moeite waard om dit derde deeltje te kopen als ik Pokémon Diamond of Pearl al eens gespeeld heb? Wel, dit is een vraag die bij iedereen op de maag ligt. In vergelijking met Pokémon Diamond/Pearl is er niet veel veranderd qua omgeving zoals ik al eerder zei. Er zijn alleen een paar grove betoveringen in de Pokémon League gedaan, en ook mogen we een aantal nieuwe bewoners verwachten in hun gloednieuwe stulpjes. Als je alleen naar de verhaallijn kijkt dan is er op zich aardig veel veranderd en dit had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht.

Als trouwe Pokémon fanaat kun je de game natuurlijk altijd kopen maar persoonlijk heb ik mijn maag al vol van Pokémon Diamond en Pearl. Net zoals alle vorige Pokémon games is deze gewoon een opvolger van twee Pokémon games die tegelijk uit kwamen, maar dan gewoon een verbetering van de twee. Ben je toch trouw aan Pokémon en spaar je alle games die er zijn? Dan zou ik zeggen, ga maar naar je dichtst bijzijnde winkel.



Ik ben heel erg benieuwd of dit derde deeltje ook van zoveel succes zal proeven als zijn twee voorgangers. Het zou me absoluut niet verbazen mocht Pokémon Platinum niet in de top 10 van best verkochte games zou staan. Het is gewoon een feit dat mensen geen interesse meer vertonen in games die redelijk goed lijken op zijn voorgangers. Er zijn wel een klein aantal belangrijke aanpassingen zoals het Battle Frontier en de nieuwe vormen van Rotom. Succes is zeker niet gegarandeerd en ik ben samen met waarschijnlijk nog andere fans zeer benieuwd naar het resultaat van deze nieuwe RPG.

Ookal lijkt Pokémon Platinum sterk op zijn voorgangers, toch ben ik er nog tevreden mee. De moeilijkheidsgraad is het enige waar ik een klein beetje ontevreden over ben maar voor sommigen zal dit toch wel een opluchting zijn. Zo blijft de game niet langer gemakkelijk en eentonig, maar dan begint de uitdaging nu pas. Ben jij echt trouw aan jouw favoriete beestjes? Laat ze dan niet in de steek want ze wachten op je!

8.0

---------------------------------------------------------------------------
Dit is dan weer een recenter artikel, van rond de release van deze game. ;) Kritiek is absoluut welkom! ;)

Dit bericht is 1 keer gewijzigd, het is laatst gewijzigd door Glennodude op 12-07-2009 om 20:52.

12-07-2009 20:51 Glennodude is offline Stuur een email naar Glennodude Zoeken naar berichten van Glennodude Voeg Glennodude toe aan je vrienden lijst
 
Plaats nieuw onderwerp Beantwoorden
Ga naar:

Powered by Burning Board Lite 1.0.2 © 2001-2004 WoltLab GmbH
Nederlandse vertaling door Zidane007nl